פנו אלינו ללא התחייבות
שלח

 

רחוב החשמל 10, קומה 2, ת.ד 26 עפולה מיקוד 1810001
טלפון: 04-6526479 | פקס: 04-6592087

דוא"ל: OFFICE@DHLAW.CO.IL
 

איזו אגרה צריך לשלם בעת הגשת תביעה?

 למעט תביעה לשכר עבודה בגובה של עד 50,000 שח (סכום שבסמכות רשם) ותביעות כנגד המוסד לביטוח לאומי,  הגשת תביעה לבית הדין לעבודה כמעט תמיד כרוכה בתשלום אגרה. ברוב המקרים גובה האגרה יהיה 1% משווי התביעה או סכום מינימאלי העשוי לנוע בין כ -70 ש"ח ל 350 ש"חתלוי בסוג התביעה - כל הסכומים נכונים לשנת 2013.
כך למשל מי שתובע תשלום פיצויי פיטורין שלטעמו מגיעים לו בסך של 20,000 שח ישלם אגרה בת 200שח.
עבור תביעות בסדר דין מהיר הסכום המזערי לאגרה עומד על 70 שח'.
בית הדין לעבודה רשאי להיעתר לבקשת התובע לדחות את מועד תשלום האגרה אם מדובר בתובע מעוט יכולת. תובע המבקש לקבל דחייה שכזו צריך לצרף לבקשתו בעניין אישור מן הלשכה לשירותי רווחה במקום מגוריו המעיד שאין ביכולתו לשלם את האגרה.
את האגרה ניתן לשלם במזומן בבנק או בבנק הדואר (תוך שמקבלים הודעת זיכוי על התשלום), עורך דין רשאי לשלם גם בשיק משרדי. 

שאלות ותשובות נוספות בנושא

אתר משרד עורכי-דין דרור חייק הוקם במטרה לסייע לך בתחומי דיני העבודה ונזקי הגוף; המידע המוצג באתר הינו כללי בלבד. אין במידע המוצג באתר זה כל המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. המידע באתר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי, ביטוחי, כלכלי או כל ייעוץ מסוג אחר. כל המסתמך על המידע באתר בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד. מכיוון שכל מקרה ומקרה שונה בעובדות ובנסיבות יש לקבל ייעוץ משפטי אישי ומפורט בטרם נקיטת הליכים או קבלת החלטות ולא לפעול על סמך המידע הכללי באתר.